Věda nás baví

Interaktivní a zábavné tábory a kroužky pro děti

Obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO PRAVIDELNOU ZÁJMOVOU ČINNOST (KROUŽKY), PŘÍMĚSTSKÉ TÁBORY, EXKURZE  A DALŠÍ VZDĚLÁVACÍ AKCE

dále „obchodní podmínky“

I. Všeobecné ustanovení

Tyto obchodní podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti poskytovatele vzdělávacích mimoškolních služeb (dále jen „poskytovatel“) a účastníka vzdělávání (dále jen „klient“). Jakkoliv je účastníkem vzdělávacího programu nezletilý žák, klientem se pro účely těchto obchodních podmínek myslí nejen žák, ale i jeho zákonný zástupce. Právní jednání za žáka činí jeho zákonný zástupce. Veškeré smluvní vztahy se řídí právním řádem České republiky. Vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami upravené, se řídí zejména školským zákonem (zák. č. 561/2004 Sb.), vyhláškou o zájmovém vzdělávání (vyhl. č. 74/2005 Sb.), dále pak občanským zákoníkem (zák. č. 89/2012 Sb.), zákonem o obchodních korporacích (zák. č. 90/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zák. č. 634/1992 Sb.).

II. Identifikační údaje poskytovatele

Věda nás baví o.p.s.
Velkopřevorské náměstí 629/7, PSČ 118 00 Praha 1 - Malá Strana
IČ: 242 04 137, DIČ: CZ242 04 137
Statutární orgán: Charles Adam Peake, ředitel
Právní forma: obecně prospěšná společnost

III. Poskytované služby

Organizace kroužků a příměstských táborů, exkurzí a dalších vzdělávacích programů a akcí pro děti a mládež zaměřených na popularizaci vědy (dále společně též „akce“ nebo „aktivita“).

IV. Vznik smluvního vztahu

Vyjádření zájmu klienta

Na základě projeveného zájmu klienta (osobně, telefonicky, e-mailem, vyplněním papírové přihlášky, přihlášením na internetu) poskytovatel oznámí klientovi podmínky poskytnutí poptávané služby, zejména pak platební podmínky, podmínky účasti žáka na akci, zdravotní požadavky, rozsah poskytovaných služeb, podmínky uspořádání akce, termíny a další související okolnosti.

Klient vyjadřuje svůj souhlas se sdělenými podmínkami poskytnutí poptávané služby a těmito obchodními podmínkami podáním (doručením) písemné přihlášky/objednávky poskytovateli. Přihláška/objednávka se považuje za doručenou též předáním vedoucímu kroužku, tábora či jiné aktivity organizované poskytovatelem. Za doručenou se považuje i písemná přihláška/objednávka zaslaná e-mailem nebo přihlášení klienta online prostřednictvím webu www.vedanasbavi.cz.

Vznik smluvního vztahu

Smluvní vztah vzniká doručením písemné přihlášky/objednávky poskytovateli. Klient odevzdáním přihlášky/objednávky akceptuje tyto obchodní podmínky. Smluvní vztah vzniká i doručením přihlášky/objednávky e-mailem nebo registrací na internetu.

V. Způsob úhrady

Poskytovatel sdělí zájemci způsob úhrady za poskytovanou službu. Úhrada musí být provedena do týdne od přihlášení/objednání, a to jedním z těchto způsobů:

  • převodem na účet poskytovatele; poskytovatel klientovi sdělí částku, variabilní symbol a číslo účtu
  • v případě výslovného požadavku klienta, například v případě, že za klienta platí poskytovanou službu třetí strana (zaměstnavatel klienta, apod.), je pro klienta vystavena faktura na základě poskytnutých údajů o plátci; údaje pro vystavení faktury klient dodá poskytovateli; poskytovatel vystaví fakturu se 14 denní splatností
  • ve výjimečných případech lze provést úhradu hotově; v takovém případě klient obdrží od poskytovatele o provedené platbě daňový doklad

V případě platby za kroužek, který žák začne navštěvovat v průběhu pololetí (po zahájení kroužku), bude cena snížena, a to podle následujících pravidel:

  • začátek účasti na kroužku od 4. lekce – cena je snížena o 15 % ze základní ceny kroužku
  • začátek účasti na kroužku od 7. lekce – cena je snížena o 30 % ze základní ceny kroužku
  • začátek účasti na kroužku od 11. lekce – cena je snížena o 50 % ze základní ceny kroužku

(v případě využití slevy na sourozence se cena kroužku nesnižuje ani při nástupu na kroužek po jeho zahájení)

VI. Překážky na straně klienta

Nemoc

V případě nemožnosti žáka účastnit se z důvodů dlouhodobé nemoci kroužku, tábora nebo jiného vzdělávacího programu pro děti a mládež, na který je přihlášen, oznámí klient poskytovateli tuto skutečnost bezodkladně písemnou formou a doloží potvrzení lékaře. Za tuto písemnou formu lze pokládat i doručený e-mail nebo SMS. Poskytovatel přijetí tohoto oznámení klientovi potvrdí. U kroužku se za dlouhodobou nemoc považuje nemoc delší než tři týdny, v případě tábora nemoc delší než tři dny.

Smluvní vztah mezi klientem a poskytovatelem končí dnem odeslání potvrzení o přijetí oznámení, nejpozději však třetí pracovní den po prokazatelném doručení oznámení klienta poskytovateli.

Ke dni ukončení smluvního vztahu provede poskytovatel vyúčtování již poskytnutých služeb. Ve vyúčtování poskytovatel zohlední zejména fixní náklady aktivity a absolvované hodiny. Poskytovatel je oprávněn v rámci vyúčtování odečíst storno poplatek ve výši 200 Kč. 

Zrušení účasti žáka na exkurzi z důvodu nemoci se řídí článkem VIII. těchto obchodních podmínek.

Jiné

V případě pozdního přihlášení na příměstský tábor poskytovatel negarantuje zajištění stravy na první den akce.

V případě neúčasti klienta na některých lekcích dané aktivity z jiného důvodu na straně klienta než je dlouhodobá nemoc nevzniká klientovi nárok na vrácení zaplacené ceny ani její části. Nárok klienta na vrácení zaplacené ceny (nebo její části v případě onemocnění v proběhu konání aktivity) vzniká pouze v případě úplného ukončení smluvního vztahu z důvodu dlouhodobé nemoci, jak je popsáno výše.

Děti se speciálními potřebami, které mají při školním vyučováním asistenta, mohou kroužek/tábor navštěvovat jen s asistentem. Rodič je povinen uvést specifika omezení a zajistit asistenta. V opačném případě je poskytovatel oprávněn dítě vyloučit z aktivity.

Poskytovatel je oprávněn vyloučit klienta z aktivity z důvodu porušování školního řádu školy, v níž je aktivita organizována nebo z důvodu chování narušujícího organizaci a vedení aktivity. V případě takového vyloučení je klientovi vrácena poměrná část ceny za služby klientem z důvodu vyloučení neposkytnuté snížená o 30% (fixní náklady na služby).

VII. Překážky na straně poskytovatele

Poskytovatel může v případě konkrétní aktivity stanovit minimální počet účastníků. Pokud počet účastníků nedosáhne této hranice, je poskytovatel oprávněn aktivitu nezahájit či zrušit. Smluvní vztah mezi klientem a poskytovatelem tak končí ke dni oznámení o zrušení aktivity. V případě, že vedoucí aktivity nebude moci v jejím průběhu dále aktivitu vést a nelze za něj zajistit plnohodnotnou náhradu, může poskytovatel zrušit aktivitu. V těchto obou případech překážek na straně poskytovatele bude klientovi vrácena poměrná část zaplacené ceny, která se vypočte jako podíl uskutečněných aktivit (lekcí) a aktivit (lekcí), které do ukončení aktivity zbývají. V případě, že aktivita nebude vůbec zahájena, vrací poskytovatel klientovi celou uhrazenou cenu za aktivitu.

Kroužek nebo jinou aktivitu může poskytovatel zrušit i z jiných objektivních důvodů (např. uzavření škol, karanténa apod.). O této skutečnosti neprodleně informuje klienta.

V případě zrušení kroužku před jeho zahájením má klient nárok na vrácení 100% uhrazené ceny.

V případě zrušení kroužku v jeho průběhu nahradí poskytovatel klientovi zbývající lekce poukazem na lekce v dalším školním pololetí nebo školním roce. Na výslovnou žádost klienta, a pokud klient poukaz odmítne, vrací poskytovatel klientovi částku ve výši 100% z ceny zrušených lekcí.

VIII. Storno podmínky poskytování služeb

Při stanovení storno poplatků se přihlíží zejména k počtu uskutečněných lekcí aktivity a k fixním nákladům této aktivity. Tyto storno podmínky platí pro všechny služby poskytované podle těchto obchodních podmínek.

Poskytovatel může v případě konkrétní aktivity stanovit storno podmínky odlišně.

Storno poplatky při odhlášení dítěte z vědecké exkurze

Při odhlášení klienta tři a méně pracovních dní před konáním exkurze je storno poplatek ve výši 100 % ceny exkurze. V případě odhlášení klienta pět pracovních dní před konáním exkurze činí storno poplatek 50 % z ceny exkurze. V případě doložení lékařského potvrzení o nemoci klienta (žáka) do třech pracovních dnů po uskutečněné exkurzi, vrátí poskytovatel klientovi celý poplatek snížený o skutečně vzniklé a vynaložené náklady poskytovatele.

Storno poplatky při odhlášení dítěte z příměstského tábora

V případě odhlášení 10 a méně pracovních dní před zahájením tábora činí poplatek 50 % z celkové ceny tábora.

V případě odhlášení 5 a méně pracovních dní před zahájením tábora činí poplatek 100 % z celkové ceny tábora.

Storno poplatky při jiné aktivitě (např. rodinné nebo firemní akce):

Zrušení akce klientem 10 a méně pracovních dní před konáním akce činí poplatek 50 % z celkové ceny akce.

Zrušení akce klientem 5 a méně pracovních dní před konáním akce činí poplatek 100 % z celkové ceny akce.

IX. Dodání služby

Poskytovatel se zavazuje dodat smluvenou službu v kvalitě a rozsahu, kterou uvedl v podmínkách poskytnutí služby (propozice, leták, školní vzdělávací program, projekt, objednávkový list apod.). S těmito podmínkami byl klient seznámen před vznikem smluvního vztahu a podáním přihlášky/objednávky podle bodu IV. je vzal na vědomí.

X. Vratky

Pokud v souladu s těmito obchodními podmínkami vznikne klientovi nárok na vrácení ceny nebo části ceny za službu, vrátí poskytovatel klientovi cenu, resp. její část, kterou klient za službu zaplatil, sníženou o storno poplatky vypočtené podle bodu VI. resp. VIII. těchto obchodních podmínek.

Vratku provede poskytovatel na účet klienta na základě písemné žádosti klienta o vrácení ceny resp. její části. Žádost o vrácení ceny nebo její části musí zejména obsahovat jméno a příjmení klienta, důvod pro ukončení smluvního vztahu a číslo účtu, na něž má být cena nebo její část vrácena.

V případě, že za klienta platí poskytovanou službu třetí strana, je vratka provedena vždy ve prospěch této třetí strany, a to buď formou dobropisu k vystavené faktuře nebo přímo vratkou na účet plátce (v případě, že nebyla faktura na službu vystavena a plátce provedl platbu přímo na účet).

XI. Vyšší moc

V případě zásahu vyšší moci nemá poskytovatel vůči klientovi žádné povinnosti ani závazky. V případě ukončení aktivity předčasně z důvodu vyšší moci nemá klient nárok na vrácení zaplacené ceny za aktivitu.

Za vyšší moc se považuji války, občanské nepokoje, vyhlášení výjimečného či nouzového stavu, živelné katastrofy, pandemie a podobné situace. Za vyšší moc se dále považuje i omezení činnosti poskytovatele v důsledku změny zákona či jiného legislativního opatření nebo zánik poskytovatele rozhodnutím jeho zřizovatele, pokud ten nestanoví jiný způsob vypořádání závazků poskytovatele.

XII. Osobní údaje, souhlas se zpracováním

Podmínky zpracování osobních údajů klienta jsou obsahem dokumentu „zásady zpracování osobních údajů“, který je klientům dostupný na stránkách poskytovatele www.vedanasbavi.cz.

XIII. Podmínky pro užití dárkového poukazu

Dárkový poukaz vydaný poskytovatelem je přenositelný. Dárkový poukaz nemůže být směněn za hotovost.

Za případné změny poukazu bude účtován administrativní poplatek 300 Kč

XII. Podmínky pro užití poukazu NOUZOVÝ STAV 2020

Poukaz Nouzový stav 2020 vydává poskytovatel pro své klienty jako náhradu za lekce kroužků, které nemohly být odučeny v důsledku vyšší moci - pandemie nemoci Covid 19 a s ní spojených krizových opatření Vlády ČR. Podmínky uplatnění poukazu jsou uvedeny na poukaze a v těchto obchodních podmínkách:

  • poukaz nemůže být použit opakovaně
  • poukaz nemůže být využit spolu s dalším poukazem
  • uplatněním poukazu na nákup služeb nebo směnu za hotovost, případně neuplatněním poukazu v době jeho platnosti a propadnutím poukazu, jsou vypořádány veškeré případné nároky na náhradu za kroužky, které se v druhém pololetí školního roku 2019/2020 nekonaly v důsledku pandemie Covid 19 a souvisejících krizových opatření Vlády ČR
  • od 01.9.2020 lze poukaz bez odečtení administrativního poplatku směnit za hotovost

XIII. Závěrečná ustanovení

Tyto obchodní podmínky jsou platné a závazné pro všechny služby poskytované poskytovatelem podle těchto podmínek. 

Klient se před podáním písemné přihlášky seznámil s těmito VOP a všechna jejich ustanovení považuje za srozumitelná.

Poskytovatel může tyto obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu změnit. Tato změna bude klientovi oznámena prostřednictvím webových stránek poskytovatele. Klient je oprávněn změny odmítnout a smlouvu z tohoto důvodu vypovědět do jednoho měsíce od počátku platnosti změny obchodními podmínkami s výpovědní lhůtou jeden měsíc ode dne zveřejnění na webových stránkách poskytovatele.

Případné spory mezi prodávajícím a zákazníkem lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě zákazník pokud je spotřebitelem, může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce nebo lze spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určeném portálu. Více informací o mimosoudním řešení sporů zákazník nalezne zde.

Poskytovatel nedává klientovi svolení k užívání ochranných známek, obchodní firmy či loga poskytovatele.

Tyto aktualizované obchodní podmínky jsou platné od  01. 09. 2020.

V Praze dne 01. 09. 2020

Potřebujete poradit? Napište nám na info@vedanasbavi.cz

K poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme na tomto webu soubory cookie. Procházením těchto stránek souhlasíte s použitím cookies. Více informací zde.
cancel
helpline kroužky

Můžeme Vám pomoci?

Nedaří se Vám dokončit přihlášku? Pokud máte problém, neváhejte nás kontaktovat:

Email: info@vedanasbavi.cz